אין מוצרים בסל הקניות.
אין מוצרים בסל הקניות.
אין מוצרים בסל הקניות.
אין מוצרים בסל הקניות.
בכל ארגון, צוותים הם מרכיב קריטי. בעולם הארגוני קיימות הגדרות רבות למושגים צוות ועבודת צוות. פארקר (Parker, 1990) טוען, כי לא כל קבוצת אנשים יכולה להיקרא צוות. צוות הוא קבוצה של אנשים בעלת מידה גבוהה של תלות הדדית, המכוונת להשגת מטרה או להשלמת משימה.
כמו בכל קהילה גם בעבודת הצוות לא ניתן להבטיח יחסים הרמוניים בין העובדים. יש לצפות שיתעוררו מחלוקות וקונפליקטים ודרושה מנהיגות מקצועית לפיתוח מיומנויות תקשורת פורייה ולניווט דיונים טעונים רגשית. מתחים בין אישיים סמויים וגלויים, סכסוכים, אי הבנות וחוסר הסכמה משפיעים כמובן על יעילות ופרודוקטיבית הארגון. הדחקה במקום פתרון תוביל להתפרצויות בלתי צפויות ולהרס הארגון. מכיוון שאנשים הפועלים יחד בתלות הדדית לא יכולים להימנע מלהרגיש רגשות חיובים או שלילים, הרי גם אם לא מבטאים אותן באופן ישיר הם קיימים ברובד סמוי וזוכים לביטוי עקיף ולא תמיד עניני. סכסוך מאופיין בנתק ברגשות ועל מנת ליישבו יש להתחשב במרכיבים הרגשיים. מכאן החשיבות והצורך באיזון בין הצד המשימתי והחברתי. בצוותים בהם לא יוקדש זמן ואנרגיה לתחזק את היחסים והחברות כדי להבטיח לכידות, אלא רק צורכי המשימה של הצוות ילקחו בחשבון, דהיינו, התמקדות במשימות וביעדים ולהגיע להישגים. חוסר איזון זה יוביל את הצוות לתסכול והתפרצויות של קונפליקטים רבים.
הקונפליקט המרכזי שעולה בעבודת צוות הינו בפער בין צרכי הפרט לצרכי ומטרת הארגון, לכאורה באופן פרדוקסלי, הפתרון נעוץ בהבנה כי התועלת של הפרט תגדל כתוצאה מההצלחה הצוותית.
עבודת צוות חייבת להיות מוסדרת באמצעות כללים ברורים, ערכים וסנקציות ידועות מראש, אך קיים רובד סמוי הפועל במקביל לרובד הגלוי הנראה לעין, המציין את הייחודיות של כל צוות. היכרות עמו היא כלי עבודה בידי המנהל בניווט דרכי עבודה הנמנעות מתגובות רגשיות ובחירה באופן מודע בהתערבות עניינית המקדמת את השגת המטרות והיעדים.